W sobotę 24 września 2016 roku już po raz drugi odbył się Festiwal Dzielnic pod patronatem Prezydenta Miasta Opola. Naszą dzielnicę reprezentowały dzieci z grupy „Żabek” i „Smerfów”. Pokazały one swoje umiejętności taneczne, recytatorskie i wokalne. Występ został nagrodzony gromkimi brawami przez zebraną widownię. Podczas festiwalu było wiele atrakcji, dzieci brały udział w licznych konkursach, zabawach oraz degustacji lokalnych produktów.
20 września 2016r. na opolskim rynku odbyło się wielkie święto dzieci –Dzień Przedszkolaka. Żabki, jako najstarsza grupa reprezentowały nas na uroczystości. Przedszkolaki z całego miasta tłumnie przybyły pod ratusz. Wspólnie bawiliśmy się w barwnym korowodzie i śpiewaliśmy hymn „ My opolskie przedszkolaki”. Pan wiceprezydent Opola Mirosław Pietrucha i przewodniczący Rada Miasta, Marcin Ociepa przekazali dzieciom klucze. Następnie, delegacja z naszego przedszkola wzięła udział w obradach w sali im. Karola Musioła, jednogłośnie przyjmując uchwałę o tematyce proekologicznej wspólnie wypracowanej przez wszystkie przedszkola. To było bardzo integrujące święto.
We wtorek 10 maja obchodziliśmy w naszym przedszkolu V Ogólnopolskie Święto Optymizmu. Na początku wspólnie odśpiewaliśmy optymistyczny hymn po czym wysłuchaliśmy bajki “ Miś Kleofasek”, ze zbioru optymistycznych bajek . Dzieci dowiedziały się, dlaczego bohater potrafił sobie radzić w życiu i jeszcze pomagał innym, następnie malowaliśmy Misia Kleofaska na dużych arkuszach papieru w optymistycznych kolorach. W tym roku każde Optymistyczne Przedszkole przygotowało optymistyczne puzzle pod hasłem "Podziel się kawałkiem tęczy". Ze wszystkich powstałych puzzli utworzyliśmy łańcuch optymizmu . Na koniec bawiliśmy się wspólnie w rytmie wesołych piosenek. To był bardzo miłe i wesołe święto.
"... I nowa bije już godzina,
Nowy rok szkolny się zaczyna
Już czeka szkoła i koledzy,
I w książkach zasób nowej wiedzy…”
Jan Brzechwa
Dnia 15 czerwca odbył się Festyn Rodzinny. Zaczarowany Rycerz prowadził zabawy i gry dla dzieci oraz rodziców. Uczestnicy doskonale się bawili. Zostały również przygotowane cegiełki w ” Zaczarowanym kuferku niespodzianek” ku uciesze dzieci. Można był się posilić, zajadając kiełbaski i kukurydzę oraz popróbować czegoś słodkiego ciasteczek lub ciasta.
Na koniec, grupy starsze zaprezentowały inscenizację i zaśpiewały piosenkę. Mimo iż pogoda nie dopisała a, Festyn odbył się w przedszkolu a nie na dworze, to jednak impreza się udała.
W roku szkolnym 2017 nasze przedszkole przystąpiło do Opolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. We współczesnym podejściu do zdrowia uwzględnia się całościową – holistyczną koncepcję, która traktuje zdrowie i człowieka jako „całość” . Na te całość składa się zdrowie fizyczne, psychiczne, duchowe, emocjonalne i społeczne. Natomiast na zdrowie ma ogromny wpływ styl życia i środowisko. W ostatnim stuleciu zgromadzono wiele dowodów, że edukacja i zdrowie są ze sobą nierozerwalnie związane. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz dobre samopoczucie społeczne i psychiczne zwłaszcza małego dziecka wpływa na - dobrą motywację do nauki i satysfakcję ze zdobytych umiejętności - dobre funkcjonowanie procesów poznawczych: myślenie, pamięć, uwagę, przyswajanie wiedzy i opanowywanie umiejętności - dobre relacje między członkami społeczności np. przedszkolnej.
W naszej placówce dbanie o zdrowie dzieci, jest jednym z priorytetów ,pragniemy poszerzać dotychczasowe działania promocji zdrowia w stronę świadomego i ukierunkowanego procesu edukacyjnego. Chcemy by dzieci i rodzice byli współtwórcami i uczestnikami Przedszkola Promującego Zdrowie, gdyż każdy członek naszej społeczności ma wpływ na jej klimat i atmosferę.
W roku szkolnym 2018-2019 podjęliśmy działania związane z promowaniem zdrowia psychicznego, przyczyniającego się do prawidłowego rozwoju dziecka poprzez:
- podniesienie kompetencji emocjonalnych i społecznych, dobre samopoczucie całej społeczności przedszkolnej.
- rozwój samoświadomości dzieci, umiejętności budowania poczucia własnej wartości, rozpoznawania i wyrażania swoich uczuć. Poznawanie konstruktywnych sposób wspólnego rozwiązania problemu oraz porządkowanie doświadczeń.
-zacieśnianie relacji i więzi emocjonalnych z rodziną.
-wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.