Aktualności

Szanowni Państwo

Do 28 kwietnia trwają konsultacje społeczne poświęcone utworzeniu nowych jednostek pomocniczych na terenie miasta Opola. Pragniemy umożliwić jak największej liczbie mieszkańców udział w konsultacjach.

W związku z tym udostępniamy link do formularza ankiety http://ankiety.um.opole.pl/index.php/949659/lang-pl.

Zachęcamy do udziału w konsultacjach.

22 marca obchodzilismy Światowy Dzien Wody pod haslem "Woda daje moc". W każdej grupie w ramach realizacji programu "Mamo, tato wole wode" dzieci bawiły sie ze Zdrojkiem i przypomniały sobie dlaczego należy pamietać o piciu wody, a także o jej oszczedzaniu.

 

 

 

15 marca 2017r. grupa najstarsza Żabek wyjechała na wycieczkę do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 24. Dzieci wzięły udział w projekcie „Owoc + woda zdrowia nam doda”. Przedszkolaki zwiedzały szkołę, uczestnicząc w wielu atrakcjach. Pokonywały tor przeszkód z ciekawymi przyborami, tańczyły śpiewały, a na koniec czekał na nich zdrowy poczęstunek. Najbardziej zaciekawiła ich tablica interaktywna i sala gimnastyczna. Wizyta była bardzo udana, dzieciom podobało się w szkole.

„Ciepły szalik śpi już w szafie,
słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
bo wróciła wiosna.
Daj rękę wiosenko i chodź razem z nami”.

Jak co roku z okazji pierwszego dnia wiosny przedszkolaki wybrały się wraz kolorowymi gaikami w pochodzie pożegnania zimy, a zarazem powitania wiosny ulicami osiedla. Dzieci ubrane były w kolorowe, wiosenne stroje. Z zaangażowaniem i radością witały wiosnę śpiewem i tańcem. Po powrocie do przedszkola odbyły się zabawy i gry z Panią Wiosną.


10 marca grupy starsze wyjechały do Opolskiego Teatru Lalki i Aktora na spektakl „Brzydkie Kaczątko”. Ta piękna baśń Hansa Christiana Andersena opowiadała o dojrzewaniu do samodzielności. O wielkiej przemianie brzydoty w piękno, do której niezbędna jest wiara, że w każdym istnieniu drzemie piękno, a wędrówka w dorosłe życie wymaga niezłomnej woli, dzielności ducha, ale i cierpienia.
To była piękna baśń, dzieci identyfikował się z wzruszającą postacią głównej bohaterki. Przedstawienie był bardzo ciekawe, zastosowano tu wiele środków wyrazu. Publiczność siedziała w środku magicznego pokoju, a wszystkie ściany stały się światem za sprawą zjawiskowych animacji – filmowych i gry aktorów teatralnych. A na końcu z góry na dzieci sfrunął łabędzi puch.
To przedstawienie teatralne bardzo podobało się przedszkolakom, ponieważ zawsze z szarego kaczątka możemy zamienić się w pięknego łabędzia.

 

W roku szkolnym 2017 nasze przedszkole przystąpiło do Opolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. We współczesnym podejściu do zdrowia uwzględnia się całościową – holistyczną koncepcję, która traktuje zdrowie i człowieka jako „całość” . Na te całość składa się zdrowie fizyczne, psychiczne, duchowe, emocjonalne i społeczne. Natomiast na zdrowie ma ogromny wpływ styl życia i środowisko. W ostatnim stuleciu zgromadzono wiele dowodów, że edukacja i zdrowie są ze sobą nierozerwalnie związane. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz dobre samopoczucie społeczne i psychiczne zwłaszcza małego dziecka wpływa na - dobrą motywację do nauki i satysfakcję ze zdobytych umiejętności - dobre funkcjonowanie procesów poznawczych: myślenie, pamięć, uwagę, przyswajanie wiedzy i opanowywanie umiejętności - dobre relacje między członkami społeczności np. przedszkolnej.
W naszej placówce dbanie o zdrowie dzieci, jest jednym z priorytetów ,pragniemy poszerzać dotychczasowe działania promocji zdrowia w stronę świadomego  i ukierunkowanego procesu edukacyjnego. Chcemy by dzieci i rodzice byli współtwórcami i uczestnikami Przedszkola Promującego Zdrowie, gdyż każdy członek naszej społeczności ma  wpływ na jej klimat i atmosferę.
W roku szkolnym 2018-2019 podjęliśmy działania związane z promowaniem zdrowia psychicznego, przyczyniającego się do prawidłowego rozwoju dziecka poprzez:
- podniesienie kompetencji emocjonalnych i społecznych, dobre samopoczucie całej społeczności przedszkolnej.
- rozwój samoświadomości dzieci, umiejętności budowania poczucia własnej wartości, rozpoznawania i wyrażania swoich uczuć. Poznawanie konstruktywnych sposób wspólnego rozwiązania problemu oraz porządkowanie doświadczeń.
-zacieśnianie relacji i więzi emocjonalnych z rodziną.
-wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.