Jak każdego roku w okresie Świąt Bożego Narodzenia NCPP przygotowało dla dzieci z naszego przedszkola ciekawe atrakcje. Grupa „Smerfy” i „Żabki” brała udział w zajęciach bibliotecznych, podczas których przypomnieli sobie historię i tradycję związane z postacią Świętego Mikołaja. Wysłuchali również ciekawych opowiadań. Dziesięcioro dzieci wzięło udział w corocznym konkursie kolęd. Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni gromkimi brawami oraz poczęstunkiem.
W dniach 17- 24 grudnia nasze przedszkole bierze udział w konkursie "Świąteczny domek" zoorganizowanym przez Leroy-Merlin w Opolu. Domek wykonany przez nasze dzieci wraz ze swoimi Paniami to damek numer 4. Aby zagłosować, należy w tych dniach udać saię do marketu, odebrać z informacji kartę do głosowania, a następnie zagłosować na domek numer 4. Do wygrania aktarcyjne nagrody. Gorąco zachęcamy do wsparcia i głosowania na nasz świateczny domek.
Związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia nasze przedszkolaki postanowiły wykonać prezenty dla swoich rodziców w postaci własnoręcznych wypieków. Dzieci z grupy "Biedroneczki" wraz ze swoimi Paniami upiekły kruche ciasteczka, a "Żabki" zmierzyły się z pieczeniem i dekorowaniem pierniczków. Cudowny zapach i aromat roznosił się w całym przedszkolu. Nie możemy się już doczekać, kiedy będziemy mogli wspólnie z rodzicami zajadać się naszymi słodkościami.
W dniach 12-14 grudnia już po raz kolejny w przedszkolu zoorganizowano Bożonarodzeniowy Kiermasz Świąteczny. Jak co roku wielką pomocą i pomysłowością wykazali się rodzice naszych podopiecznych, którzy zawsze chętnie angażują się w działalność naszej placówki. Wieńce adwentowe, stroiki, bombki, dekoracje świąteczne, kartki, a także wspaniałe wypieki znikały ze stoiska błyskawicznie, ciesząć się dużym zainteresowaniem. Bardzo dziękujemy wszytskim za pomoc w organizacji oraz za otrzymane wsparcie.
Przedszkole Publiczne nr 44 i NCPP przeprowadziły konkurs „Najpiękniejsz ozdoba choinkowa”.
W konkursie wzięło udział 7 dzieci w wieku 5-6 lat i 11 dzieci w wieku lat 4. Wśród wykonanych prac najwięcej było łańcuchów wg różnych pomysłów i z różnych materiałów. Oraz aniołki, gwiazdki, steropianowe bombki ozdobione w ciekawy sposób.
Konkurs został rozstrzygnięty w dniu 5 grudnia . Jury w składzie Aldona Pydych, Irena Skiżewska i Danuta Furca, postanowiło przyznać ; dwa I miejsca , sześć miejsc II dwa miejsca III oraz wyrónienia za udział i ciekawe pomysły . Bardzo dziękujemy rodzicom za zaangażowanie . Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu.
W roku szkolnym 2017 nasze przedszkole przystąpiło do Opolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. We współczesnym podejściu do zdrowia uwzględnia się całościową – holistyczną koncepcję, która traktuje zdrowie i człowieka jako „całość” . Na te całość składa się zdrowie fizyczne, psychiczne, duchowe, emocjonalne i społeczne. Natomiast na zdrowie ma ogromny wpływ styl życia i środowisko. W ostatnim stuleciu zgromadzono wiele dowodów, że edukacja i zdrowie są ze sobą nierozerwalnie związane. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz dobre samopoczucie społeczne i psychiczne zwłaszcza małego dziecka wpływa na - dobrą motywację do nauki i satysfakcję ze zdobytych umiejętności - dobre funkcjonowanie procesów poznawczych: myślenie, pamięć, uwagę, przyswajanie wiedzy i opanowywanie umiejętności - dobre relacje między członkami społeczności np. przedszkolnej.
W naszej placówce dbanie o zdrowie dzieci, jest jednym z priorytetów ,pragniemy poszerzać dotychczasowe działania promocji zdrowia w stronę świadomego i ukierunkowanego procesu edukacyjnego. Chcemy by dzieci i rodzice byli współtwórcami i uczestnikami Przedszkola Promującego Zdrowie, gdyż każdy członek naszej społeczności ma wpływ na jej klimat i atmosferę.
W roku szkolnym 2018-2019 podjęliśmy działania związane z promowaniem zdrowia psychicznego, przyczyniającego się do prawidłowego rozwoju dziecka poprzez:
- podniesienie kompetencji emocjonalnych i społecznych, dobre samopoczucie całej społeczności przedszkolnej.
- rozwój samoświadomości dzieci, umiejętności budowania poczucia własnej wartości, rozpoznawania i wyrażania swoich uczuć. Poznawanie konstruktywnych sposób wspólnego rozwiązania problemu oraz porządkowanie doświadczeń.
-zacieśnianie relacji i więzi emocjonalnych z rodziną.
-wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.