Dnia 29 maja w Opolu na plenerowym koncercie z okazji Dnia Dziecka swoje umiejętności wokalne zaprezentowały Emilia D. z grupy "Biedroneczek" i Paulina T. z grupy "Żabek", laureatki wyłonione na 20 Festiwalu Piosenki Przedszkolnej organizowanej przez MDK. To było szczególne wyróżnienie i wspaniała przygoda, mimo iż pogoda nie dopisała, nasze dziewczynki oczarowały publiczność.
Serdecznie gratulujemy !!!
W dniu 17 maja grupa Żabek i Smerfów uczestniczyła w Filii Nr 18 MBP w spotkaniu „Japonia -teatrzyk kamishibai". Pani Beata Orel zaprezentowała tradycyjny strój japoński -kimono i zagrała główną rolę w teatrzyku kamishibai, przygotowanym specjalnie dla dzieci. Przedszkolakom przedstawienie się bardzo spodobało, poznały nawet kilka zwrotów grzecznościowych w języku japońskim. To było ciekawe doświadczenie, ponieważ dzieci poznały inną formę teatru papierowego kamishibai.
W dniu 05.05.2016r grupa Biedroneczek i Smerfów wybrały się do Opolskiego Teatru Lalki i Aktora na spektakl pt.;” Bajka o szczęściu”. Opowiada on o Staruszku, który wiedzie spokojne, skromne, ale szczęśliwe życie wraz ze swoimi przyjaciółmi: świnką, kogucikiem i myszką. Do momentu, kiedy wymienia swoje zwierzątka na przedmioty sprzedawane przez handlarza. Nasuwa się pytanie, czy można być naprawdę szczęśliwym posiadając wspaniałe rzeczy, ale będąc samotnym? Nasze dzieci poznały odpowiedź na to pytanie w czasie przedstawienia. Zaciekawiły się bardzo historią starca, a także wzruszyły szczęśliwym zakończeniem opowieści.
Dnia 5 maja 2016r w grupie „Żabek” odbyły się zajęcia otwarte. Jak zawsze rodzice nie zawiedli. „Wiosenne zabawy z Panią Wiosną”- to temat, wokół którego dużo się działo p0odczas naszego spotkania. Czekając na rodziców, dzieci najpierw usłyszały opowiadanie o chomiku, który szukały wiosny. Następnie dzieci musiały wspólnie z rodzicami wykazać się umiejętnościami matematycznymi, ułożyć puzzle i opowiedzieć co się na nich znajduje. W kolejnej części zajęć były zabawy ruchowe z chustą. Na koniec dzieci wspólnie z rodzicami stworzyli ogródek warzywny. Było bardzo miło i sympatycznie. Dziękujemy rodzicom za liczne przybycie na zajęcia.
27 kwietnia w grupie „Smerfy” odbyły się zajęcia otwarte dla Rodziców. Pani Ola przygotowała zajęcia z zabawami logopedycznymi pt. „Duszki łakomczuszki”. Rodzice mieli okazję zobaczyć w jaki sposób można bawić się z dziećmi, aby zapobiegać wadom wymowy. Dzieci chętnie wykonywały ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne: stroiły minki przed lusterkami, upiekły ciastka z duszkiem - języczkiem, dmuchały na duszki zawieszone na sznureczkach, puszczały bańki, przenosiły smakołyki za pomocą słomek, a nawet zjadły ryż dmuchany posługując się tylko języczkiem! Była to świetna zabawa!
W roku szkolnym 2017 nasze przedszkole przystąpiło do Opolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. We współczesnym podejściu do zdrowia uwzględnia się całościową – holistyczną koncepcję, która traktuje zdrowie i człowieka jako „całość” . Na te całość składa się zdrowie fizyczne, psychiczne, duchowe, emocjonalne i społeczne. Natomiast na zdrowie ma ogromny wpływ styl życia i środowisko. W ostatnim stuleciu zgromadzono wiele dowodów, że edukacja i zdrowie są ze sobą nierozerwalnie związane. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz dobre samopoczucie społeczne i psychiczne zwłaszcza małego dziecka wpływa na - dobrą motywację do nauki i satysfakcję ze zdobytych umiejętności - dobre funkcjonowanie procesów poznawczych: myślenie, pamięć, uwagę, przyswajanie wiedzy i opanowywanie umiejętności - dobre relacje między członkami społeczności np. przedszkolnej.
W naszej placówce dbanie o zdrowie dzieci, jest jednym z priorytetów ,pragniemy poszerzać dotychczasowe działania promocji zdrowia w stronę świadomego i ukierunkowanego procesu edukacyjnego. Chcemy by dzieci i rodzice byli współtwórcami i uczestnikami Przedszkola Promującego Zdrowie, gdyż każdy członek naszej społeczności ma wpływ na jej klimat i atmosferę.
W roku szkolnym 2018-2019 podjęliśmy działania związane z promowaniem zdrowia psychicznego, przyczyniającego się do prawidłowego rozwoju dziecka poprzez:
- podniesienie kompetencji emocjonalnych i społecznych, dobre samopoczucie całej społeczności przedszkolnej.
- rozwój samoświadomości dzieci, umiejętności budowania poczucia własnej wartości, rozpoznawania i wyrażania swoich uczuć. Poznawanie konstruktywnych sposób wspólnego rozwiązania problemu oraz porządkowanie doświadczeń.
-zacieśnianie relacji i więzi emocjonalnych z rodziną.
-wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.