,,Jak co roku o tej porze, święta do nas się zbliżają
Z tej okazji przedszkolaki przedstawienie dla nas mają”
Święta Bożego Narodzenia to czas niezwykły związany z tradycjami i obrzędami. Wiedzą o tym również dzieci z grupy Żabki. Pragnąc przybliżyć nam emocje i wydarzenia z tamtego dnia przedszkolaki zaprezentowały JASEŁKA, które zostały nagrane i wysłane rodzicom. Dzieci wcieliły się w postacie Maryji, Józefa, aniołów i królów. Były również dzieci, które dawały Jezusowi to co najcenniejsze, czyli swoje serce. Wszystkim udzielił się świąteczny nastrój.
7 grudnia grupę Smerfy odwiedził św. Mikołaj. Długo oczekiwany gość wywołał uśmiech na twarzach przedszkolaków. Święty Mikołaj został zaproszony przez dzieci do tańca, zabawy i śpiewu. Miło spędzony czas uświetniły zdjęcia oraz prezenty zakupione przez Radę Rodziców. Dzieci z ogromną radością zaprosiły św. Mikołaja za rok, obiecując, że czekając na niego będą bardzo grzeczne!
Siedzę cichuteńko
patrzę na okienko
poruszyły się zasłonki!
chyba już go widzę!
chyba już go słyszę, zabrzęczały
jego sanek dzwonki
Dzyń. Dzyń. Dzyń
Mikołaju Święty
Dzyń. Dzyń, Dzyń
przynieś nam prezenty
Dnia 07 grudnia w naszym przedszkolu pojawił się długo oczekiwany gość święty Mikołaj . Pomimo braku śniegu we wczesnych godzinach rannych przybył do przedszkola. Na jego wizytę dzieci cierpliwie czekały .Powitaliśmy św. Mikołaja wierszem i piosenką . Spotkanie z Mikołajem minęło w bardzo miłej atmosferze i przyniosła dzieciom wiele radości. Św. Mikołaj obdarował wszystkie dzieci prezentami ufundowanymi przez Radę Rodziców. Cieszymy się, że Św. Mikołaj o nas pamiętał i czekamy na jego wizytę w przyszłym roku.
7 grudnia grupę Biedronki odwiedził bardzo miły i długo oczekiwany gość. Miał czerwony strój, długą, białą brodę, dźwigał na plecach bardzo ciężki worek, a w nim prezenty. Nie mógł być to nikt inny jak tylko ŚWIĘTY MIKOŁAJ. Nasz wyjątkowy gość obdarował wszystkie dzieci prezentami ufundowanymi przez Radę Rodziców. Na twarzach dzieci malowała się wielka radość. Święty Mikołaju bardzo dziękujemy za odwiedziny i do zobaczenia za rok!
“Tam pod ziemią w ciemnym chodniku wielu pracuje dzielnych górników.
Za czarny węgiel i za sól białą chwała górnikom dzielnym, wytrwałym!”
We wtorek, 4 grudnia, obchodzimy Barbórkę – święto wszystkich górników. Była to doskonała okazja do wzbogacenia wiedzy na temat ich pracy. Poznaliśmy węgiel do rysowania, wykonaliśmy prace plastyczne – towarowy pociąg i odświętne górnicze czapki. Teraz już wiemy czym zajmują się górnicy, jak trudną, ciężką i niebezpieczną mają pracę.
W roku szkolnym 2017 nasze przedszkole przystąpiło do Opolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. We współczesnym podejściu do zdrowia uwzględnia się całościową – holistyczną koncepcję, która traktuje zdrowie i człowieka jako „całość” . Na te całość składa się zdrowie fizyczne, psychiczne, duchowe, emocjonalne i społeczne. Natomiast na zdrowie ma ogromny wpływ styl życia i środowisko. W ostatnim stuleciu zgromadzono wiele dowodów, że edukacja i zdrowie są ze sobą nierozerwalnie związane. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz dobre samopoczucie społeczne i psychiczne zwłaszcza małego dziecka wpływa na - dobrą motywację do nauki i satysfakcję ze zdobytych umiejętności - dobre funkcjonowanie procesów poznawczych: myślenie, pamięć, uwagę, przyswajanie wiedzy i opanowywanie umiejętności - dobre relacje między członkami społeczności np. przedszkolnej.
W naszej placówce dbanie o zdrowie dzieci, jest jednym z priorytetów ,pragniemy poszerzać dotychczasowe działania promocji zdrowia w stronę świadomego i ukierunkowanego procesu edukacyjnego. Chcemy by dzieci i rodzice byli współtwórcami i uczestnikami Przedszkola Promującego Zdrowie, gdyż każdy członek naszej społeczności ma wpływ na jej klimat i atmosferę.
W roku szkolnym 2018-2019 podjęliśmy działania związane z promowaniem zdrowia psychicznego, przyczyniającego się do prawidłowego rozwoju dziecka poprzez:
- podniesienie kompetencji emocjonalnych i społecznych, dobre samopoczucie całej społeczności przedszkolnej.
- rozwój samoświadomości dzieci, umiejętności budowania poczucia własnej wartości, rozpoznawania i wyrażania swoich uczuć. Poznawanie konstruktywnych sposób wspólnego rozwiązania problemu oraz porządkowanie doświadczeń.
-zacieśnianie relacji i więzi emocjonalnych z rodziną.
-wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.