„W starym kinie”- projekcja dawnych dobranocek
W ramach realizacji zadań z projektu „Piękna Nasza Polska Cała” w grupie Żabki odbyła się projekcja dawnych bajek. Z ogromnym zainteresowaniem oglądano „Jacka i Agatkę”, „Reksia”, „Zaczarowany ołówek”, „Bolka i Lolka” oraz ”Przygody kota Filemona”.
Projekcje archiwalnych bajek wzbudziły ogromne zainteresowanie i zachwyt. Dzieci siedziały jak zaczarowane i nie wierzyły, że kiedyś były takie bajki. Obiecywały, że teraz częściej będą powracały do bajek oglądanych dawniej przez ich rodziców.
W środę, 11 listopada, obchodzimy bardzo ważne dla nas, Polaków święto - Święto Niepodległości. Co roku upamiętnia nam ono odzyskanie przez Polskę niepodległości w 1918 roku, po 123 latach zaborów. Przedszkolaki co roku świętują tę ważną datę. Tak było i teraz.
W dniu 05 listopada z okazji Święta Niepodległości w grupie Żabki odbyło się przedstawienie, a 10 listopada o godz. 11.11 włączając się w akcję MEN "Szkoła do hymnu!", odśpiewano "Mazurka Dąbrowskiego".
Ze względu na epidemię śpiewanie odbyło się w poszczególnych grupach film z przedstawienia został wysłany do rodziców. Przedszkolaki spisały się na medal!
Z dumą informujemy, że dzieci z grupy Żabki przystąpiły do realizacji międzynarodowego projektu „PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA”. Dzięki podejmowaniu różnorodnych i ciekawych działań dzieci zdobędą świadomość swojej tożsamości narodowej, będą pełne przywiązania do kraju ojczystego, jego historii, języka, tradycji i ludzi w nim żyjących. Mamy nadzieję, że to wyjątkowe i ważne święto stanie się zrozumiałe dla dzieci oraz pozwoli im poczuć radość i dumę z bycia Polakiem.
W dniu 5 listopada dzieci 4-5 letnie z grupy „Smerfy” przygotowane przez Panie Tereskę i Asię zaprezentowały uroczystą inscenizację z okazji Święta naszej Ojczyzny. Najpierw odśpiewaliśmy wspólnie hymn państwowy. Następnie słowem i piosenką przedszkolaki oddały szacunek symbolom narodowym, hołd walczącym o wolność i zwycięstwo oraz miłość do Ojczyzny.
Natomiast 10 listopada wzięliśmy udział w biciu ,, Rekordu dla Niepodległej “. Dzieci dokładnie o 11.11 wspólnie odśpiewali pieśń Mazurka Dąbrowskiego przyłączając się tym samym do placówek oświatowych z całej Polski i czcząc kolejną rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości.
Dzień 27 października pozostanie na długo w pamięci dzieci 3- letnich. Tego właśnie dnia odbyła się pierwsza ważna przedszkolna uroczystość – pasowanie na przedszkolaka.
W roku szkolnym 2017 nasze przedszkole przystąpiło do Opolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. We współczesnym podejściu do zdrowia uwzględnia się całościową – holistyczną koncepcję, która traktuje zdrowie i człowieka jako „całość” . Na te całość składa się zdrowie fizyczne, psychiczne, duchowe, emocjonalne i społeczne. Natomiast na zdrowie ma ogromny wpływ styl życia i środowisko. W ostatnim stuleciu zgromadzono wiele dowodów, że edukacja i zdrowie są ze sobą nierozerwalnie związane. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz dobre samopoczucie społeczne i psychiczne zwłaszcza małego dziecka wpływa na - dobrą motywację do nauki i satysfakcję ze zdobytych umiejętności - dobre funkcjonowanie procesów poznawczych: myślenie, pamięć, uwagę, przyswajanie wiedzy i opanowywanie umiejętności - dobre relacje między członkami społeczności np. przedszkolnej.
W naszej placówce dbanie o zdrowie dzieci, jest jednym z priorytetów ,pragniemy poszerzać dotychczasowe działania promocji zdrowia w stronę świadomego i ukierunkowanego procesu edukacyjnego. Chcemy by dzieci i rodzice byli współtwórcami i uczestnikami Przedszkola Promującego Zdrowie, gdyż każdy członek naszej społeczności ma wpływ na jej klimat i atmosferę.
W roku szkolnym 2018-2019 podjęliśmy działania związane z promowaniem zdrowia psychicznego, przyczyniającego się do prawidłowego rozwoju dziecka poprzez:
- podniesienie kompetencji emocjonalnych i społecznych, dobre samopoczucie całej społeczności przedszkolnej.
- rozwój samoświadomości dzieci, umiejętności budowania poczucia własnej wartości, rozpoznawania i wyrażania swoich uczuć. Poznawanie konstruktywnych sposób wspólnego rozwiązania problemu oraz porządkowanie doświadczeń.
-zacieśnianie relacji i więzi emocjonalnych z rodziną.
-wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.